miercuri, 27 iulie 2011

Nu poti pierde ceva ce nu ai avut niciodata!

Am pierdut multe pana acum. Am pierdut multi... cu toate astea, inca nu am invatat cu adevarat sa pierd.
Incapatanarea mea cred ca este unul dintre cei mai mari inamici ai mei. Dar naivitatea ii face concurenta. Interesant! Un om naiv si incapatanat...daca am adauga putina inocenta am putea paria ca este vorba de un copil. Dar nu! E vorba de mine aici.
Am pierdut multi prieteni. Cand? de-a lungul timpului, in momente diferite din viata mea. Nu am avut etape in care sa imi pierd o groaza de prieteni, ci doar "ocazional", cate unul. Dar dupa o vreme am inceput sa le simt lipsa, si sa imi doresc sa ii recuperez. Uneori am facut ceva in sensul asta, si am reusit, iar alteori am lasat totul la stadiul de idee. Nu e vorba de comoditate, nicidecum! Adevarul e ca nu m-am considerat deplin vinovata de pierderea respectivelor persoane...mai mult decat atat, s-a adaugat si orgoliul personal; poate suna prostesc, insa e purul adevar.
Intr-o seara, in timp ce ma uitam la niste poze mai vechi, mi-am amintit toate momentele frumoase petrecute cu una dintre acele persoane de care vorbesc. Am trait niste clipe de neuitat impreuna :) si chiar credeam ca am gasit un prieten minunat, dar surprinzator, prietenia noastra a luat sfarsit (prematur).
Am realizat ca poti sa fii un prieten adevarat pentru cineva, dar sa nu primesti nimic in schimb. Iar eu, sincer, daca ofer respect, astept respect; daca imi ofer prietenia, astept acelasi lucru din partea celui caruia i-o ofer. Dar se pare ca nu am primit-o de fiecare data, asa cum asteptam. Si atunci, din incapatanarea mea, sau poate pentru ca m-am saturat sa mai astept, am zis ca pun punct, constienta fiind de faptul ca urmeaza sa fiu judecata de ceilalti.
Dar oameni buni, nu ma mai judecati atat! Nu sunt eu cea mai rea fiinta de pe planeta asta, iar daca iau decizii pripite si gresite, eu sunt singura care va trage ponoasele. Imi asum responsabilitatea, nu trebuie sa imi spuna nimeni sa fac asta. Iar voi, cu siguranta, la un moment dat va veti pierde din prieteni, si probabil veti suferi. Dar amintiti-va ca niciodata nu va veti putea pierde un prieten adevarat, pentru ca acel om va fi vesnic alaturi de voi, chiar si in tacere. Iar daca va veti oferi prietenia unei persoane care nu apreciaza asta, si veti decide sa trageti linie, in momentele triste amintiti-va ca singurul care a pierdut este cel care nu a stiut sa aprecieze prietenia voastra. Voi nu ati pierdut nimic, pentru ca nu puteti pierde ceva ce nu ati avut niciodata! Suna trist, dar e adevarat!

P.S. Sa pui punct nu inseamna intotdeauna sa o iei de la capat. Poti sa scrii mai departe, in acelasi alineat, doar ca incepi o fraza noua. Si e de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu